Czym jest euforma
Styczeń 22, 2017
Skarby Wrocławia: co warto zobaczyć na Ostrowie Tumskim?
Luty 8, 2017

Czy odchudzanie się musi oznaczać głodówkę? Nie. Dla tych, którzy nie chcą ograniczać się z jedzeniem, dobrym rozwiązaniem może się okazać dieta Montignaca. Dlaczego warto na nią postawić? Bo ta dieta odchudzająca sprawia, że możemy najeść się do syta, a jednocześnie – tracić na wadze. Jak to możliwe? Na jakich zasadach opiera się dieta Montignaca? Ta dieta odchudzająca to dość proste zasady.

Zdaniem jej twórcy nasze problemy są nie tyle skutkiem ilości przyjmowanego pożywienia, co niewłaściwych nawyków żywieniowych. Dobrym przykładem mogą być tu złe węglowodany, których przyjmowanie przyczynia się do podwyższenia poziomu cukru we krwi. Jak zatem powinno wyglądać odchudzanie się wg. Montignaca? To proste. Podstawowe założenie zakłada tu, że to zbyt wysoki poziom insuliny we krwi sprzyja kumulacji nadmiaru tłuszczu w organizmie.

Głównym winowajcą, na którego spada odpowiedzialność za zbędne kilogramy, staje się tu zatem insulina. A ponieważ na poziom insuliny może wpływać nasza codzienna dieta i to, w jakim zestawieniu pokazują się na naszych talerzach poszczególne posiłki, kluczem do sukcesu staje się układanie menu w taki sposób, by nie podnosić zbytnio stężenia insuliny. Z tą dietą odchudzającą ściśle wiąże się tak ważne zagadnienie, jakim jest indeks glikemiczny (IG).

To właśnie za jego pomocą mierzona jest zdolność poszczególnych produktów do podnoszenia cukru we krwi. Kontrolowanie IG to podstawa w przypadku tej diety oraz klucz do sukcesu. Im niższy IG danego produktu, tym lepiej dla osoby odchudzającej się. Po jakie produkty warto zatem sięgać? Jeść można m. in. rybę, drób oraz sery żółte i pleśniowe, zrezygnować należy za to ze słodyczy, ziemniaków, produktów z białej mąki, białego ryżu. Dieta Montignaca wyklucza też takie produkty, jak kawa czy mocna czarna herbata.

Comments are closed.