Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że samochody ciężarowe przeszłości wyglądały raczej prymitywnie. Po pierwsze, wszystkie pojazdy wyglądały prawie tak samo, po drugie, posiadały małe możliwości funkcjonalne. Dopiero po drugiej wojnie światowej z pojawieniem się potrzeby w transporcie ciężkich ładunków, zaczęto produkować różne typy samochodów ciężarowych, przyczep, maszyn specjalnych i innej techniki.

‘Dzisiejsze technologie nie do poznania przewróciły obraz tego, jak produkuje się ciągniki siodłowe i ciężarówki. Kierowcy oraz nabywcy ciągników siodłowych obecnie mają tak duży wybór techniki, że mogą zapewnić każdą potrzebę: może to być zwykła wywrotka do budowli lub luksusowy model samochodu ciężarowego. Jak wiadomo, im większy wybór, tym czasami trudniej zdecydować się na zakup. Zanim nabyć ciągnik siodłowy, należy przeanalizować wszystkie detale.Produkcja.Mówi się, że kierowcy pozostają wierni do pierwszej marki, którą aprobują i do której się przyzwyczają. Jest to powszechne i normalne zjawisko, ale watro zawsze spróbować czegoś nowego. Współcześni kierowcy mają dużą pomoc w tej sprawie w postaci Internetu.

Fora na portalach tematycznych są przepełnione komentarzami i opiniami na temat wszystkich modeli. Również można samemu zadać pytanie i dostać odpowiedź od innych doświadczonych użytkowników. Warto też przeglądać strony producentów, aby dowiedzieć się o nowościach na rynku i ogólnych tendencjach.Ciężarówka mała czy duża?Takie proste pytanie, a nie prosty wybór. Małotonażowe ciągniki siodłowe zazwyczaj mają ładowność do 7,5 ton. W zależności od rodzaju pracy o celu użytkownika taka ładwność może okazać się niewystarczająca i wtedy średniotonażowe lub wielotonażowe samochody ciężarowe są lepszym.Średniotonażowe i wielotonażowe ciągniki siodłowe z pozoru nie różnią się wielkością. Różnica polega na innych parametrach: moc i ładowność. Przy wyborze ciężarówki trzeba dokładnie zapoznać się ze specyfikacją samochodu, a najlepiej osobiście obejrzeć pojazd na targach lub u dealera.Mniejsze ciągniki siodłowe z reguły potrzebują mniej paliwa niż większe modele. Do tego nawet pojazdy jednej wielkości i mocy mogą różnić się pod względem ekonomii i komfortu w kabinie. A więc wybieramy ciągnik uwzględniając wszystkie detale.

Który silnik?Silniki czterocylindrowe lub sześciocylindrowe są spotykane w małych samochodach ciężarowych. Wielotonażowe ciężarówki maja do zaoferowania alternatywę w zastosowaniu silników: sześciocylindrowy, diesel, V8 oraz V10 i inne.Możliwości kierowniczeSamochody ciężarowe na rynku są dostępne zarówno z manualną, jak i z automatyczną skrzynią biegów. Także istnieje opcja wyboru częściowego lub całkowitego blokowania zamku oraz elektronicznego systemu kontroli trakcji. Obecnie ważnym kryterium w trakcie wyboru u techniki staje się bezpieczeństwo, które w różnej mierze gwarantują producenci.