Większość kobiet ma za sobą przynajmniej jedną próbę odchudzania a wiele z nas także kilka tych prób, z których być może żadna jak do tej pory nie była udana. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ popełniamy pewne błędy, które niekoniecznie są związane z samym przyjmowaniem pokarmów i dietą, ale naszym nastawianiem. Przez te błędy blokujemy się wewnątrz na chudniecie, a do tego bardzo szybko ulegamy zniechęceniu.

  1. Ważysz się codziennie, a nawet kilka razy dziennie.
    W ten sposób wprowadzasz samą siebie w błąd, ponieważ wahania wagi w ciągu dnia mogą wynosić nawet około 2 kg. Jeżeli zważysz się rano i wieczorem, z pewnością zobaczysz wyższą wartość za drugim razem, co może spowodować zniechęcenie
  2. Jesz zdrowo ale dużo
    Zrezygnowałaś ze słodyczy, niezdrowych przekąsek, fast foodów i mięsa, ale w zamian za to zjadasz 10 bananów i kilogram winogron dziennie, tylko na jeden posiłek. To prawda, ze są to rzeczy zdrowe, ale liczy się przede wszystkim bilans kaloryczny. Przecież 10 bananów to 2000 kalorii, czyli dzienne zapotrzebowanie kobiety, która się nie odchudza, a co zresztą posiłków?
  3.  Od zerowego wysiłku do kilkugodzinnych treningów
    Do tej pory się nie ruszałaś, a od dzisiaj planujesz codzienne, wyczerpujące ćwiczenia i aktywności, których w dodatku nie lubisz. Po pierwsze, jest to krok do zniechęcenia już pierwszego dnia. Po drugie wystarczy na początek koło pół godziny ruchu 3 razy w tygodniu, by wspomóc odchudzanie.

Jak widać, przed odchudzaniem należy się dobrze przygotować do tego zadania merytorycznie, ponieważ inaczej możemy popełnić wiele błędów, które sprawią, ze nów nasza dieta okaże się nieskuteczna, a my zniechęcimy się i zaczniemy zajadać smutki.